L-Serin Hjerne

L-Serin Hjerne er et norsk kosttilskudd som skal kunne bidra til å forbedre konsentrasjonen og hukommelsen. Vi hjalp dem med å etablere seg i markedet. Arbeidet har inkludert blant annet logodesign, nye nettsider, annonsering på internett, videoer og brosjyrer.

Kunden hadde god kunnskap om produktet og målgruppen sin, men begrenset internkompetanse innen markedsføring. En stor fordel for L-Serin Hjerne var derfor å kunne overlate alt av markedsføring til én samarbeidspartner, og vite at det hele ble ivaretatt. På den måten kunne de selv konsentrere seg om andre deler av driften. For oss i Gjennomtenkt har det vært flott å følge prosessen i lanseringen av et nytt produkt på en så helhetlig måte.

 

Visuell kommunikasjon

L-Serin Hjerne trengte en gjenkjennelig logo, samt definering av en fargepalett og passende skrifttyper. Logoen og resten av designet skulle kommunisere på en tydelig og vennlig måte med målgruppen, og ha et moderne utseende. Vi utviklet logoen og øvrig visuell kommunikasjon, slik at alt står godt til hverandre og underbygger merkevaren. Vi har brukt designelementene til både digital markedsføring og trykksaker, og får svært god tilbakemelding på at designet fungerer godt.

Digital annonsering

Vi har hjulpet L-Serin Hjerne med å bli godt synlig på Google, Facebook, Messenger og Instagram. Vårt mål var å oppnå høyest mulig konvertering (salg) for lavest mulig pris for kunden. Med forløpende og grundige analyser, samt vår kompetanse og erfaring, kunne vi hele tiden justere annonsene etter hva som ga den beste effekten. Dette har gitt produktet mange nye betalende kunder på relativt kort tid.

Nettsider

L-Serin Hjerne trengte nye nettsider, samt innbydende landingssider, med informasjon til nye kunder og andre interesserte. Vi hjalp dem med alt fra teknisk oppsett av sidene, til designarbeid og tekster. Nettsidene følger beste praksis, og har alle de elementene som skal til for å ta et produkt ut på markedet med suksess.

Som alltid har det vært viktig for oss å bygge universelt utformede nettsider som er lette å finne frem på, og med god lesbarhet og kontraster. Det var også viktig for oss å vektlegge forskning, helse og resultater i tekstene, slik at nye kunder skulle kunne føle seg trygge på produktet.

Animasjonsvideo

Vi har laget moderne animasjonsvideoer for kunden, hvor målet er å gi nyttig informasjon på en lett fordøyelig måte. Videoene er relativt korte, men innholdsrike og poengterte. Videoene kan blant annet brukes i sosiale medier, på nettsidene og ved fysiske presentasjoner i møterom.

Trykksaker

Trykksaker og fysiske produkter er på ingen måte utdatert. De har fremdeles sin funksjon. For L-Serin Hjerne har vi laget brosjyrer og innstikk i magasin. Vi har forresten designet emballasjen som kosttilskuddet bli levert i.

Likte du arbeidet?

Ta kontakt for en uforpliktende prat!