Google Ads

Google – din viktigste og smarteste annonsekanal

Kundene dine googler deg. Treff flere kunder med verdens største søkemotor.

Google og deres samarbeidspartnere står for 96 % av alle nettsøk globalt, og Google er den desidert mest populære søkemotoren i Norge. Ingen over, ingen ved siden.

Finner ikke kunden din deg her? Da kan du være sikker på at de finner konkurrenten din!

Vi hjelper deg å lage en annonsestrategi som gjør at flere ser din bedrift og ditt nettsted på Google når de søker på relevante stikkord. Du betaler bare når noen klikker på annonsen din.

Søkeord-annonser

Google søkeordannonser er kanskje verdens mest effektive måte å annonsere på akkurat nå. Dine kunder leter etter informasjon og produkter, og sammenligner priser på nett. Du må derfor være synlig i søkeresultatet, slik at kunden finner din bedrift når de søker etter det du tilbyr. Hvis de ikke finner deg, finner de mest sannsynlig konkurrenten din.

Hver dag gjøres det 3,5 milliarder søk på Google. Søkeresultatet inkluderer annonser og organiske resultater. De fire øverste resultatene er søkemotorannonser. Når noen søker i Googles søkefelt, vil søkefrasen automatisk matches mot eventuelle nøkkelord som bedrifter kan by på. Dersom google ser at det er en relevans mellom søket og søkeordet vil annonsen med det aktuelle nøkkelordet vises.

Google display-annonser​

Displayannonsering er bannerannonser som du ser på store nyhetssider som for eksempel VG.no, sosiale medier som YouTube, men også på nisjenettsteder. Dette er merkevarebyggende annonsering som er klikkbar, slik at du trekker trafikk inn til din nettside eller landingsside.

For at slike annonser skal virke best mulig, må de være tilpasset målgruppen din. Vi gjør analysejobben for å sikre at du investerer i den riktige annonsen.

Vi bruker tekst, farger, bilder, animasjon samt vår kunnskap om brukeratferd, målgrupper, «look alike audiences» og remarketing til å lage displayannonser som blir lagt merke til av din idealmålgruppe.

Google remarketing

Google remarketing

98 % av dem som kommer inn på nettstedet ditt for første gang, kjøper ikke. For å holde disse potensielle kundene varme, bruker vi remarketing.

Dette er en digital markedsføringsteknikk som lar oss følge kunden til andre nettsteder og plassere relevante annonser for det vedkommende tidligere har vist interesse for. Sagt på en annen måte: Med remarketing målretter du deg mot brukere som har besøkt nettstedet ditt og allerede har kjennskap til deg.

Dette er en svært effektiv metode fordi annonsene dine kun vises til såkalte «varme leads», som statistisk har mye større sjanse for å bli kunder.

Når noen besøker nettstedet ditt, lager nettleseren en informasjonskapsel. En informasjonskapsel er data som gjør det mulig å spore nettstedene de surfer på. Informasjonskapselen gjør at vi kan plassere annonsene dine på andre nettsteder som personen besøker.

Det betyr ikke at vi «spionerer» på brukeren, men at vi får mulighet til å minne vedkommende på at du eksisterer.

Vi kan enten vise annonser av spesifikke gjenstander (relevant hvis du driver nettbutikk) eller generelle annonser for nettstedet ditt. Annonsene vi lager kan plasseres på internett (forskjellige nettsider som brukeren er inne på), eller på Facebook.

Hva koster det å annonsere?

Du betaler bare når kunden klikker på dine annonser. Prisen på settes basert på nest høyeste bud delt på din QS (kvalitetsscore) + 10 øre. Både riktig budgivning og optimalisering av QS består av flere faktorer. For å ha en vellykket og lønnsom kampanje er det derfor viktig at annonsene og nettstedet ditt er relevant og tilpasset de søkeordene du byr på.  Det er ingen fasit på hvor stort et annonsebudsjett skal være. Ta kontakt med oss for en prat.

Vi er alltid faglig oppdaterte og hjelper deg med å lykkes på nett! Velg den pakken som passer for deg, eller kontakt oss, så gir vi deg en erfaringsbasert anbefaling.

BasicBusinessPro
2500 kr/mnd. (inkl. 1500 i annonsebudsjett)5500 kr/mnd. (inkl. 3000 i annonsebudsjett)10500 kr/mnd. (inkl. 6500 i annonsebudsjett)
1 kampanje1 kampanje3 kampanjer
2 til 3 annonsegrupper3 til 4 annonsegrupper2 til 3 annonsegrupper per kampanje
50 nøkkelord100 nøkkelord20-30 nøkkelord per annonsegruppe
Månedlig rapportMånedlig rapportMånedlig rapport
6 overskrifter, 4 beskrivelser6 overskrifter, 4 beskrivelser15 overskrifter, 15 beskrivelser
4 sitelinks og 4 call outs4 sitelinks og 4 call outs6 sitelinks og 10 call outs

Hva skjer når du investerer i digital markedsføring fra oss?

Når du jobber sammen med oss i Gjennomtenkt kan du forvente at vi setter oss godt inn i situasjonen din. Vi kommer frem til en sterk strategi med en sunn balanse mellom tiltak vi vet fungerer, og testing som hjelper oss å avdekke skjult innsikt og kanskje nye markedsmuligheter.

Suksessfaktoren ligger i kombinasjonen av god styring, kreativitet, reklamekunnskap, teknologisk forståelse, effektive grafiske virkemidler og fullt fokus. Vi gleder oss til å se hva vi kan gjøre for deg

 

La oss utvikle din digitale synlighet - sammen!

Ta kontakt for en uforpliktende prat!